RECENZE: Zkrocený

ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Tamed
ATUOR: Emma Chase
SÉRIE: Tangled #3
PŘEKLADATEL: Jana Doležalová-Montorio
NAKLADATELSTVÍ: Mladá fronta
HODNOCENÍ: 3,5/5

Po Zaplateném a Zaskočeném přichází i Zkrocený, i když je těžké určitě, co vlastně znamená to "po". Matthewův příběh se odehrává společně s Drewovým a jak si někteří možná pamatují z prvního dílu série, také dříve skončil. Ale jak se k tomu konci Matthew dopracoval? A kdo zkrotil koho? Pokud vůbec někdo někoho zkrotil?

… Ano, řekl jsem přítelkyni. Dee Warenová je mojí oficiální přítelkyní.
A ještě jednou pro ty vzdau - přítelkyně - Delores - moje. (Str. 9)

Matthew je kluk, kterého by pro svoji dceru chtěla každá matka, alespoň to tak říká. A nejspíš má i pravdu. Je mladý muž, který svým přítelkyním nelže a jednoho dne by se rád usoudil, do té doby než však najde tu Pravou, může vyzkoušet libovolný počet Nepravých. A jednou z kandidátek na krátké randění by mohla být divoká Delores "Dee-Dee" Warenová, chemička v těle striptérky. Nehledě na své plány však Matthew brzy zjišťuje, že Delores je "jiná", tak jiná, že mu ta její odlišnost imponuje a on chce víc… problém je, že Delores o vztahy nestojí.

Tohle je příběh o jednom sukničkáři, který potká lehce ulítlou dívku. Zamilují se do sebe a ten sukničkář se nadobro změní. Je to příběh, který už jste pravděpodobně slyšeli, možná dokonce od mého kamaráda, Drewa Evanse. Ale věc se má tak, že zatímco on a Kate řešili svoje podělaný problémy, existoval vedle nich ještě jeden paralelní svět, můj a Delores, o kterém nic nevíte. Takže se nikam nevzdaluje, i když si myslíte, že tušíte, jak to skončí. Protože nejlepší část výletu není, když dorazíte do cíle, ale všechny ty bláznivé věci, které se přihodí cestou. (Str. 9)

Příběh knihy ZKROCENÝ začíná podobně, jako většina ostatních. Potkali se, zajiskřilo to, skončili v posteli. A tak to často po prvním randě končí - jak pro Matthewa, tak pro Delores. Ženy si dnes rády hrají na emancipované, ale když se to vezme kolem a kolem, stále očekávají od svých mužských protějšků jiné chování. Matthew nikdy ženám nelže, ale taky si nebere servítky, když mu jde jen o to jedno. Přesto, když mu Delores po několika vášnivých číslech ne zrovna jemně naznačí, že už by měl jít, je vyvedený z míry. Tahle holka je splněným snem každého sukničkáře, jenže Matthewovi se nechce odejít. Rád by jejich románek na jednu noc protáhl, ale aby toho dosáhl, čeká ho tuhý boj.

V případě Zapleteného autorka sázela na vtip v podání ich-formy hlavní postavy - muže - a klasickou variaci na napraveného kurevníka, který nikdy "nejel v jednom autě dvakrát" a nevěřil na lásku. To Matthew je jiné kafe. On na lásku věří - už jednou mu ta mrcha pekelně ublížila - a jednou chce mít dlouhodobý vztah s milovanou ženou, jenže dívka, kterou si pro tento účel vybral, jeho názor jaksi nesdílí.

"Jsi si jistý? Někerým dámám občas činí problémy vyjádřit své potřeby..."
Tohle nemůže být pravda.
"... sdělit své touhy. V mém čtenářském klubu tenhle měsíc rozebíráme román, který se tohohle tématu týká Padesát odstínů šedi. Nechceš ho půjčit, Matthewe?"
Dlouze se napiju vody.

Jestli čtenář v téhle knize čeká nějaký příběh, tak to je na omylu. Ono se během těch necelých 200 stránek vlastně nic nestane, na druhou stranu se však děje neustále něco. Matthewovo vyprávění je vtipné a má na všechno svůj specifický názor - chvílemi kniha působí spíš jako poradna, než ucelený román - a ještě specifičtější názory má Delores, která Matthewovi zdárně sekunduje. Určitě mnohem lépe než Kate v prvním díle. Protože tam, kde byla předchozí hlavní hrdinka nemastná/neslaná, tak Delores je přesolená a přemaštěná, ale tím správným trhlým způsobem. U knihy se sice o realitě, dospělé jednání postav nedá mluvit, a všechno je to hodně naivní, hodně pohádkové, hodně zrychlené a totálně pohádkové, jenže dokonce i dostatečně skepický čtenář brzy zjistí, že je mu to vlastně. Tohle je sranda. Sranda s velkým S (a tedy velké zlepšení oproti druhému dílu, který pokračoval ve vyprávění příběhu Drewa a Kate) a ačkoliv sladká jak cecek, tak moc příjemná.

Děkui KNIHCENTRU za poskytnutí recenzního e-booku - knihu můžete zakoupit ZDE.
*RECENZE: ZAPLETENÝ
*RECENZE: ZASKOČENÝ