RECENZE: Polibek půlnoci

ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Kiss of Midnight
AUTOR: Lara Adrian
SÉRIE: Půlnoční rasa #1
NAKLDATELSTVÍ: Brána
PŘEKLAD: Irena Steinerová
HODNOCENÍ: 2/5

Americké upírské milostné ságy… těch není nikdy dost. Lara Adrian je dnes už světoznámá autorka, která se proslavila právě paranormálními romancemi, z nichž nejvýznamnější je série "Půlnoční rasa". Upíří žijí mezi námi - už zase - ale tentokrát je jejich původ naprosto jiný, než jak jsme si zvykli.

Lucan Thorne je upír, jehož posláním je chránit nic netušící lidstvo před hrozbou jeho zvrlých upířích soukmenovců. Ale co víc, Lucan Thorne je jeden z nejstarších upírů vůbec, a proto se stal vůdcem bojovníků, jež se každou noc vrhají na nepřátele. Gabrielle je fotografka, která se jednoho dne v tanečním klubu stane svědkyní brutální vraždy a tím se zaplete do událostí, které jí navždy změní život.

Upíří bojovníci chrání lidstvo před jinými upíry, kteří propadli krvavému šílenství. Upíří rasa však není taková, na jakou je čtenář zvyklý. Začalo to s bytostmi z jiné planety, které před stovkami let přišly na naši zemi, obcovaly s našimi ženami a krmily se jejich krví. Z toho vznikli dnešní upíři - muži s velkými tesáky, závislostí na krvi jako jejich hlavní obživě a alergií na sluneční světlo.

Upíři jsou pouze muži, a aby se mohli dále rozmnožovat, potřebují k tomu lidské ženy. Nestačí jim však kdejaká lidská samice - vadí vám slovo "samice"? tak knihu fakt nečtěte -, musí to být Vyvolená. Žena s nadpřirozenými schopnostmi, o nichž sama neví, a se specifickým znamínkem umístěným někde na těle (nedej bože, že by se rozhodla jít za dermatologem dřív, než se spojí se svým osudem).

Když se upír sváže se svou Vyvolenou - tak, že oba ochutnají krev toho druhého - jejich svazek je nezničitelný a žena je se svým nesmrtelným partnerem svázána až do chvíle než… no zemře… a rodí mu malé upírské chlapečky.

To by bylo tak zkráceně k historii upírů… no, zkráceně. Ona se autorka moc nezabývala tím, aby vysvětlila, jak se tu ty bytosti z jiné planety objevily, proč zrovna lidská krev, jak se ti "První" mohli spářit se ženami, když s obyčejnou lidskou ženou to vlastně nejde, a kde vlastně vzaly ty Vyvolené. To se prostě nějak stalo a vlastně to není důležité, protože tady jde o to jedno… máme upířího sexouše a Mařenu, která si nikdy nepřišla, že by zapadala mezi ostatní. Je načase uspořádat jejich setkání.

Knihy Lary Adrian mohou na první (druhý, třetí i čtvrtý) pohled připomínat jinou upíří ságu, kterou napsala Jessica Birdová pod pseudonymem J. R. Ward.

Osobně nemám srovnávání jedné knihy s druhou ráda, protože řekněme si to popravdě, dnes už napsat něco naprosto originálního, by byl hodně velký problém. A vlastně si myslím, že by to masu čtenářů ani nebavilo. Lidé často hledají něco jako to, co už četli, ale aby nečetli dokola to samé, a tak se autoři přizpůsobují trendům. Pravdou však je, že pro mě byla PŮLNOČNÍ RASA prostě takovým ošklivým a nudným mladším bratříčkem BRATRSTVA ČERNÉ DÝKY. A co víc, příběh i postavy jsou prakticky stejné (jak první díl, tak i ten další), jen Lara Adrian se absolutně nezajímá o jakékoliv charaktery postav nebo hlubší motivace.

Faktem ale je, že knihu člověk zvládne za jeden-dva večery a vlastně nebude ani moc litovat, protože příběh ubíhá a není úplně hloupý (jen maličko). Druhý díl je pak o něco lepší a na třetí jsem zatím odvahu nesebrala, ale až se jednou budu zase jó nudit (nebo vyhýbat práci), tak se do něj docela s chutí pustím.

1 člověk ohodnotil tento článek.