RECENZE: Závrať všedních dnů

7. prosince 2014 v 16:49 | Nel-ly |  Love (historické, paranormální romance)
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Next Always
AUTOR: Nora Roberts
SÉRIE: Inn Boonsboro trilogy #1
NAKLADATELSTVÍ: Alpress
HODNOCENÍ: 3,5/5 GOODREADS: 4,09

Po nečekané smrti svého manžela se Clare vrací do rodného města a otevírá si knihkupectví naproti historickému hotelu, který přežil válku, mír i změnu majitele. Na modernizaci hotýlku pracuje architekt Beckett, jehož společenský život se skládá převážně z obchodních večeří na pizzou a pivem. Existuje však i něco, co chce: dívka, na jejíž polibek čekal od svých patnácti let…

Clare Brewsterová je matka tří malých synů a smrt jejího manžela, vojáka, pro ni byla nečekanou a tvrdou ránou. Teď se musí postarat o svou rodinu, a proto si v Boonsboro otevírá knihkupectví, které jí zabírá veškerý volný čas, jež nemusí věnovat svým dětem. Přesto se najde moment, kdy se přes ulici zadívá na právě restaurovaný starý penzion a především na muže, který stojí u budovy.

Slavnostní znovuotevření hotelu se blíží a Beckett nabídne Clare soukromou prohlídku. Nejde o první rande, ale tahle chvíle by mohla být začátkem něčeho nového - a otevřené dveře do prázdné místnosti znamením mimořádného dobrodružství, které je čeká.

"Můžeš mít všechen talent světa, ale když nebudeš mít disciplínu sednout si a psát, nepovede se ti napsat a publikovat žádnou knihu." říká Nora Robertsová, nejmladší z pěti dětí, která nějaký čas navštěvovala Katolickou školu. Nejen díky čtyřem starším bratrům byla Nora vždy obklopena muži, což se vtisklo i do jejího pohledu na mužskou mysl, které její čtenáři obdivují. I tentokrát je kniha ZÁVRAŤ VŠEDNÍ DNŮ psána z pohledu dvou hlavních postav.

Příběh ubíhá příjemným plynulým stylem, logicky na sebe navazuje a díky pohledu více postav - nejen hlavních hrdinů Becketta a Clare - je ještě o něco svižnější. Dochází i k vtipným situacím, třeba když se Beckett nabídne, že pohlídá Clare tři malé kluky (a když je doopravdy hlídá). Pak je tu i napínavější část příběhu, kterou zaujímá převážně Clařin stalker, jehož význam se ale může zdát na malém americkém městečku (vzhledem k tomu, co se nakonec děje) přeci jen trochu přitažený za vlasy.

Beckett měl pro Clare slabost už na střední škole, a tak když se po smrti svého manžela vrátila zpět do rodného města, bylo jasné, co se brzy stane… fakt, že Beckett ještě k tomu v hotýlku vidí ducha, kterého pojmenoval Lizzie, se zdál v knize už jaksi navíc. Clare kvůli tomu zbytečně vyšilovala a chovala se až hystericky. Pokusila se sice svoje chování vysvětlit, ale… Celá linka s duchem působila, jakoby tomu autorka opomněla dát důležitější význam.

Je tu i několik vedlejších postav a mezi nejvýznamnější patří především hrdinové, kteří se objeví se svými příběhy v dalších dílech. Je tu Avery, majitelka knihkupectví a Clařina nejlepší kamarádka, Beckettovi starší bratři Owen a Ryder, a také Hope. To máme dvě kamarádky a dva bratry, takže o další dva díly je postaráno, a jak to autorka namíchá, to už bude čtenář muset zjistit příště. Otevření pokračování, které si snad udrží příjemnou a nenásilnou laťku z prvního dílu, se určitě čtenář nemusí bránit.

Děkuji KNIHCENTRU za zaslání recenzního výtisku.

4 lidé ohodnotili tento článek.