RECENZE: Buď se mnou

14. prosince 2014 v 21:10 | Nel-ly |  New Adult
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Be with me
AUTOR: J. Lynn
SÉRIE: Wait For You #2
NAKLADATELSTVÍ: Baronet
MÉ HODNOCENÍ: 4/5

Když už to konečně vypadalo, že vše bude zase v pořádku, změnil se Tereze opět život k horšímu. Už to, že se zamilovala do nejlepšího kamaráda svého staršího bratra, by stačilo na pěknou pohromu, jenže kvůli zranění teď bude možná muset dát sbohem taneční kariéře. Což znamená nejen konec celoživotního snu, ale i nástup na vysokou školu, po které nikdy netoužila… Na školu, kde studuje i její bratr společně s Jasem.

Už uběhl skoro rok od toho úžasného, dech beroucího polibku. Takového, který vám dokáže změnit život. A u Terezy se přesně to stalo… no pomohla tomu i skutečnost, že se konečně vymotala z příšerného vztahu a zranění, která se možná stane osudným pro její taneční kariéru. Teď je na čase věnovat se "plánu B" - nastoupit na vysokou školu a zjistit, proč k nim Jase už nikdy nepřijel na návštěvu a od toho večera s ní nepromluvil.

Jase ji odstrčil, ale Tereza je připravena zjistit pravdu. A… pokud se stane to, čeho se bojí… na nejlepšího přítele svého bratra zapomenout. Jenže to by se Jase nesměl chovat tak, jak se chová. Jednou rukou ji od sebe odstrkuje, zatímco druhou ji stále vášnivější a žhavěji přitahuje k sobě. Jednou jí řekne, že to, co se stalo, byla chyba, která se nikdy nebude opakovat, a pak se během noci objetí pod jejím oknem a z úst mu vychází slova, o nichž Tereza snila celé měsíce. Vše se zamotává ještě víc, když Tereza kousek po kousku konečně odhaluje Jasovo tajemství… tajemství, s kterým se nikomu nesvěřil a které ovlivnilo jeho život nejen v minulost, ale i do budoucna. Jase má příliš velkou odpovědnost a Tereza možná na není na vše připravena. A i kdyby byla… nejdřív by jí Jase musel dovolit se k němu přiblížit.

BUĎ SE MNOU je druhým dílem New Adult série autorky vystupující pod pseudonymem J. LYNN. Jennifer L. Armentroutová bydlí v Západní Virginii, a když právě nepracuje, ráda čte, dívá se na zombie filmy nebo si užívá volný čas s manželem a psem Lokim. Kromě New Adult knih, které u nás vychází v nakladatelství baronet, se autorka věnuje psaní paranormálních románů pro mládež, sci-fi fantasy i klasickým romancím.

Kniha je sice druhým dílem série, ale vzhledem k povaze "série" není nutné první díl, vyprávějící o starším bratru Tess - Camovi, znát. Čtenář se jednoduše zorientuje v postavách i prostředí typických pro knihy žánru New Adult, který je zároveň specifický dramaty, které musí "mladí dospělí" řešit.

A tady se těch dramat, traumat a komplikací sešla spousta. Je těžké si vzpomenout na nějaký problém, který (nejen) mládež řeší, a který by v knize nebyl zmíněn. Příběhem sice čtenář proplouvá díky jednoduchému a podmanivému stylu vyprávění a relativně sympatické hrdince (u ich-formy je to koneckonců většinou "relativní") odpovídající přesně charakteru a zaměření knihy, ale zároveň je svědkem tolika událostí, které by se daly očekávat v samostatných a i mnohem delších románech.

Dramat je tu tolik, že žádnému vlastně není věnována dostatečná pozornost. Na jednu stranu je dobře, že autorka nezachází příliš hluboko až k sociálním a psychologickým otázkám, ale na druhou jakoby dramata, která hrdinům předkládá, brala chvílemi lehkovážně - což se zvrhává především ke konci knihy.

Hlavní postavy - Tereza a Jase - si už na svůj věk prošly mnohým trápením, přesto působí až překvapivě uvěřitelně. A i když je jejich chování občas přitažené za vlasy, vzájemné interakce jsou vtipné a… no, často jednoduše vyvolávají úsměv na tváři. A ve chvíli, když zjistíte, že čtete knížku, o které vlastně nevíte, jestli se vám vůbec líbí, a usmíváte se při tom v tramvaji… je jasné, že tohle dílko se povedlo.

První díl jsem nečetla (tyhle knihy většinou končí všechny stejně, tak je to jedno) a tedy začnu z prostředka série, ale už
teď jsem si docela jistá, že ji dočtu celou.

A/N: Musím říct, že jak se mi líbí motiv modré obálky a nadopisu s černobílou fotkou (když už to musí být fotka), tak obrázek mě opět nezaujal. Už proto, že autoři podobných obálek většinou jen najednou někde fotku a prdnou ji tam, aniž by brali v úvahu děj knihy.
Ale co už...

2 lidé ohodnotili tento článek.