RECENZE: Zrzka se odhaluje

17. července 2014 v 9:28 | Nel-ly |  Love (historické, paranormální romance)
ORIGINÁLN NÁZEV: The Redhead Revealed
AUTOR: Alice Claytonová
SÉRIE: Zrzka #2
NAKLADATELSTVÍ: Mladá fronta
HODNOCENÍ: 3/5 GOODREADS: 4,27

Grace Sherridanová konečně dosáhla všeho, o čem snila. Má práci v New Yorku, jen nedaleko Broadwaye, kde konečně opět po letech stojí na prknech divadla - získala hlavní roli v muzikálu, jehož autorem je její bývalý spolužák z vysoké školy, dobrý kamarád a velká láska, která jí zlomila srdce. Ale není důvod smutnit, protože Grace má svého Briťáka. Jack Hamilton je vycházející hvězda Hollywoodu a… je o devět let mladší než třiatřicetiletá Grace.

Stát se herečkou byl Gracein velký sen už od malička, když však poprvé před lety přijela do Los Angeles, vzdala to. Neúspěch ji donutil pochybovat sama o sobě a Grace se vrátila do svého malého rodného městečka, teď je však zpět. Je zrzavá, má boží tělo, sexy až na půdu a drzá k zbláznění, svět jí klečí u nohou… a společně s ním i vycházející hvězda Jack Hamilton, čtřiadvacetileté štěně, po kterém v tuhle chvíli touží tisíce dívek a žen na světě. Jack získal roli ve filmu Čas podle neuvěřitelně oblíbených erotických povídek a díky tomu se prakticky přes noc stal celebritou.

Vše by bylo v pořádku, kdyby Grace a Jacka nedělil skoro celý kontinent. Ona na Broadwayi v New Yorku, on občas v Kalifornii a ještě častěji všude možně jinde po světě, jen ne s ní. No, bůh přeci vynalezl sex po telefonu, ne? Takže se vše dá zvládnout, dokud si ovšem Grace neuvědomí, že je jí třiatřicet let a nezačne pochybovat o všem, co v životě má.

A pak je tu taky Michael, velká láska z vysoké školy, která jí kdysi zlomila srdce, nejlepší přítel a spřízněná duše, s kterou si rozumí. Během dlouhých večerů nad opravami scénáře muzikálu se Michael a Grace znovu sbližují a zdá se, že staré city nebyly zcela zapomenuty. Jenže Grace miluje Jacka, vážně ho miluje, jen… Jak pro ně mohla právě teď nastat správná doba, když je dělí skoro celá dekáda?

Ve svých třiatřiceti letech a prací v kosmetickém průmyslu se Alice Claytonová rozhodla na chvíli upustit od své lásky k pečení a začala se věnovat psaní, tak vznikl první díl série KDOPAK JE TA ZRZKA?, který ji nominoval na autorku roku 2010 na Goodreads. Největší úspěch jí však získala kniha WALLBANGER (česky: Nabíječ), která se vyšvihla dokonce v žebířku Goodreads mezi nejvtipnější knihy, a to díky tomu, že Claytonová do erotických románů šikovně přidává prvek komedie a nadsázky, která z jejích děl dělá něco, co čtenáře dokáže zaujmout.

Grace by sice měla být vyzrálá žena, ale je spíš praštěná holka. A když potká skoro stejně praštěnýho kluka… Je jasné, že si byli souzeni. Jenže i když si to Grace nechce připustit, věk je to, co ji doopravdy trápí, protože Jack je mladší téměř o deset let, jsou jiná generace a to přeci nemůže fungovat. A už vůbec ne, když ho na každém kroku doprovázejí novináři, kteří "tajemnou zrzku" nazvali "vykradačkou kolébek", před světem svůj románek s mladším mužem neschová a nedokáže to ani sama před sebou…

ZRZKA SE ODHALUJE je opět vtipná kniha nabitá neskutečnými situacemi, jejichž příčinou bývá z 99% právě střelená Grace, která má na maléry jednoduše čuch. A aby toho nebylo málo, jsou tu jako vždy dostatečně doplňující vedlejší postavy v podobě "příšery Holly", tedy Graceiny nejlepší kamarádky a Jackovy manažerky v jednom nebo ulítlého gaye Nicka. Všichni se chovají ztřeštěně, hodně křičí, hodně nadávají a celé je to k pokukání tak, že čtenář možná nakonec zjistí, že se už vlastně dávno nebaví, protože vlastně nemá proč.

Přesto humor většinou funguje, a když už ho bylo dost, přijde na řadu nějaká ta opakovaná erotická scéna, která plně využívá faktu, že Jackovi je čtyřiadvacet let a je to koloušek, který nikdy nemá dost. Zmůže se hned několikrát za sebou, přivede Grace k tuctům orgasmům a celé je to zase znova. Je tam toho tolik najednou, až je toho moc a možná zjistíte, že byste podobné scény raději přeskočili…

Kniha funguje. Postavy fungují. Vedlejší postavy fungují. Příběh je jednoduchý, přesto dobře vymyšlený. Ale není tam to NĚCO, co jsem našla u NABÍJEČE, a tak pro mě druhý díl ZRZKY stejně jako první zapadá někam do průměru toho, co může tenhle žánr nabídnout. S tím, že knihu opravdu bez problémů přečtete na jeden zátah.

O překlad knihy se postarala Iva Pekárková a tedy někdo jiný než u prvního dílu. Nevím, jestli je to překladem nebo autorkou, ale občas některé věty či spojení nedávají smysl v kontextu, možná je špatně pochopený humor (a přeci jen v angličtině jsou dvojsmysly vždy jednodušší) možná je to autorkou. Stejný problém jsem měla v opakovaných větách, některé věty či spojení (prakticky slovo od slova) se opakují tak často, až to bije do očí. A v knize je i spousta zbytečných chyb, které by nebyly, kdyby si ji někdo pořádně přečetl…

Např.

Jeho ruce vklouzly mezi nás a do mých kalhot. Kůži jsem měla v jednom ohni, když jsem ucítila, jak mi přejel klouby po bříšku. Rychle jsem se nadechla.
Zarazil se, sklopil hlavu a pohlédl mi do očí. "Smím?" zeptal se. Tvář měl plnou obav.