RECENZE: Zakázaná přitažlivost

19. března 2014 v 13:19 | Nel-ly |  Love (historické, paranormální romance)
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Zakázaná přitažlivost
AUTOR: Kateřina Petrusová
SÉRIE: Bavettovi #3

Emily touží utéct ze zlaté klece a konečně se jednou postavit na své nohy. Její otec - senátor - na to však má jiný názor, a tak ji brzy po jejím útěku do New Yorku vypátrá a dá jí na výběr: buď se vrátí společně s ním domů nebo zůstane, ale pod neustálým dohledem bodyguarda. Muže, který na první pohled vypadá, jako by si mladé holky dával k večeři… Emily je však rozhodnuta za žádnou cenu neustoupit a svým rozhodnutím Henryho Trovatu nejen překvapí, ale připraví mu pěkně peprné chvíle, protože ta naivní blonďatá lolitka vůbec není taková, jak vypadá.

Kateřina Petrusová představuje svůj už v pořadí čtvrtý román (třetí z "New Yorské" série) a z internetové povídkové pisatelky se rychle stala oblíbenou spisovatelkou. Série pojednávající o životech italských gangsterů ovládajících podsvětí jednoho z nejslavnějších měst světa pokračuje s novými hrdiny, ale stylem, na který jsou čtenáři zvyklí a dokáží ho ocenit.

Emily vyrůstala jako dcera uznávaného politika, která musí splňovat všechna očekávání. Jednoho dne si však řekla, že už toho bylo dost a zatoužila po vlastním životě daleko od vlivu svého otce a pozornosti médií. Utekla. Do New Yorku, kde se jednoduše stala jednou z mnoha, mělo ji však napadnout, že ji senátorovi muži rychle najednou a otec ji bude chtít za každou cenu dostat zpět…

Hned, jak spatřila Henryho Trovata, svého nového bodyguarda, bylo Emily jasné, co má táta v plánu. Vystrašit a otrávit ji děsivým vysokým hromotlukem, který se jí bude neustále držet za patami, tak, aby se dobrovolně vrátila zpět do Denveru a pokračovala v životě dokonalé dcerušky politika. Senátor Evans si však neuvědomil, že vyrůstat spolu s čtyřmi bratry Emily zocelilo dost na to, aby si šla za svým. A i Henryho čeká nemalé překvapení.

Život pro něj nikdy nebyl snadný, už od samého počátku musel bojovat o své místo a nakonec se mu ho dostalo: od mafiánského gangstera, který ovládal italské podsvětí. Henry Trovato za sebou má život plný násilí a zločinu a k rodině Bavettových je loajální až za hrob. Proto přijme nabídku od Roberta Bavetti, aby pohlídal (a přitom odstrašil) naivní rozmazlenou husičku, co utekla z velkého pompézního domu do světa. Jak obtížné může být starat se o holku, která je pro něj prakticky ještě dítě a nejspíš se rozpláče, jakmile se na ni někdo ošklivě podívá? Kdyby jen tušil…

Stejně jako předchozí díl série, i tento pojednává jen o dvou postavách, jejichž ich-forma se v textu pravidelně střídá. A stejně jako minule, i tentokrát v příběhu jako vedlejší postavy vystupují ty, co minule byly hlavními. Čtenář se znovu setkává s Jo, Robertem, Amy, Theresou, Kevinem, Johnnym a okrajově samozřejmě i s Mikem a Paige, aniž by se však dozvěděl podrobnosti o jejich vztazích, takže autorka čtenáři nebrání přeskakovat v dílech. Ostatně u knih je hned od anotace jasné, o koho tu půjde a jak to asi dopadne… Ale o to tu nejde, že ano.

Text rychle ubíhá, příběh nikde nezdržuje a plynule se odvíjí během vtipných přestřelek i myšlenek hlavních postav. Naprosto není čas se začít nudit, a naopak nehrozí, že by se čtenář ztratil v tom, co se kolem něj děje.

Kateřina Petrusová má jedinečný styl psaní, který je specifický svým humorem a neuvěřitelnou čtivostí… ovšem také i výrazy, větami a hromadou sprostých slov, která se občas opakují až zbytečně často. Každý spisovatel v sobě má něco, díky čemu poznáte jeho psaní, i kdyby se nepodepsal (tím spíš ve svém mateřském jazyce) a stejně tak i oblíbené slovní obraty, které najdete v každém jeho díle ("Aha?" udělala jsem. "Hm," udělal. Vyrobila jídlo.), ovšem všímat si tohohle opakování na stránkách během čtená prakticky neustále, stejně byla trocha škoda.

Stejně tak je tu (podobně jako v předchozích knihách) hodně sprostých slov a neustálá přítomnost nespisované řeči. Nechápejte mě špatně, i já jsem pražský kanálník, až to hezké není, ale chvílemi mi tenhle styl psaní přišel rušivý (třeba kdyby byl jen v ich-formě Henryho, nevadilo by to) - na druhou stranu byla však samozřejmě jedním z důvodů, proč děj tak rychle plyne, protože postavy v autorčiných knihách jsou si většinou všechny hodně podobné a spojuje je hlavně to, že nikdo není klidný a vysloženě rozumný, což je fajn.

Všechny stížnosti a připomínky jsou ovšem podružné k tomu, o co tu hlavně jde. A to o nápaditost klasického příběhu, kterému autorka opět dodala punc originality. První díl série zaujal nevšedním nápadem a tím (alespoň pro mě) zdaleka zastínil druhý díl, tentokrát se Petrusová vrátila zpět k nevšednímu okořenění klasické romance a znovu to zabralo.

Zakázaná přitažlivost je kniha, kterou přečtete za jeden den (já se prostě neodtrhla a četla a četla a četla…), ale budete si ji pamatovat. Kniha, která si určitě zaslouží srovnávat s díly zahraničních autorů a já můžu opět jen potvrdit, že Petrusová, od kterého toho ještě hodně čekám, je jednou z mých dnes píšících spisovatelů vůbec.

Mé hodnocení: 9/10

P.S. Plusové body za konec, možná trochu méně akčnější, než by čtenář čekal, ale co na tom. Pro mě vyrovnaný, hezký a i když třeba nepředstavoval žádný velký "BOOM" na závěr, splnil, v co jsem doufala.
P.P.S. Mám ji s podpisem (a s plackou a záložkou)!! :P sice mě štve, že jsem si s sebou na křest nevzala S hlavou v oblacích, ale budu doufat, že bude příležitost příště. S snad brzy :)))

Děkuji nakladatelství FRAGMENT za zaslání recenzního výtisku.