RECENZE: Manželská past

17. února 2014 v 15:53 | Nel-ly |  Love (historické, paranormální romance)
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Marrige Trap
AUTOR: Jennifer Probstová
SÉRIE: Manželství #2
NAKLADATELSTVÍ: Ikar

Rodová tradice říká, že aby se mohla provdat dcera, musí se nejdřív oženit nejstarší syn. To pro hraběte Michaela Conteho toužícího naplnit poslední přání svého otce, představuje nečekanou potíž, protože muž, který nemá s milostnými závazky prakticky žádné zkušenosti, teď nutně musí sehnat falešnou manželku…

Michaelova mladší sestra se chce mermomocí provdat, ale jejich matka odmítá dovolit porušit tradici, na které si její mrtvý manžel tolik zakládal. Proto je na Michaelovi žijícímu v Americe, aby rodině v Itálii představil falešnou manželku… nejdřív ji však musí sehnat. Neměl by to být velký problém… nejen, že je Michael pohledný, mladý a bohatý, ale je i hrabě. On však potřebuje ženu, která společně s ním bude chvíli hrát svou roli, a pak se jejich cesty znovu rozejdou, aby mohl pokračovat ve hledání "té pravé".

Maggie Ryanová se podle svých životních zkušeností naučila, že život není pohádka a pravá láska ani sounáležitost prostě neexistují, až na jedinou výjimku… na jejího bratra Nicka a nejlepší kamarádku Alexu. Oni jsou Maggiina rodina a ona je odhodlána udržet jejich vztah v bezpečí, jenže ví, jak jednoduché je zničit něčí štěstí. Například je tu Michael Conte, který se celou dobu točí kolem Alexy a Maggie prostě ví, že to není správné. Proto, když za ní hrabě přijde s podivným návrhem, má svou vlastní podmínku.

Manželská smlouva se rychle dostala na přední příčky nejprodávanějších romantických knih, a tak autorka pokračuje v dobře rozjeté sérii, kde se z vedlejších postav stávají ty hlavní. Je to pokračování, které se chvílemi odvolává na předchozí díl, ale ve své podstatě navazuje jen okrajově.

Vzhledem k neoriginalitě, ale čtivosti prvního dílu, čtenář očekává něco podobného a to se mu v podstatě dostane. Maggie a Michael jsou nuceni předstírat, že jsou manželé, ale přestože je to k sobě už od prvního setkání neuvěřitelně táhne, oba chtějí od života něco jiného. Michael si představuje dokonalou hospodyňku a v budoucnu matku svých dětí, zatímco Maggie, fotografka pánského spodního prádla, nemá v plánu se někdy usadit, nevěří na lásku a žije svou svobodou.

Námět je klasický a ve své podstatě neoriginální, ale postavy jsou velice dobře propracované a na rozdíl od uťápnuté milující Alexy a tvrdého, bohatého Nicka (tedy popis charakteristiky 99% podobných knih), přichází přeci jen trochu oživení. Ti, kdo už mají plné zuby arogantních milionářů a naivních milujících bezelstných dívek, si tentokrát užijí ženu, která ví, co od života chce a… no, jinou podobu sexy milionáře.

Fanoušci prvního dílu možná budou litovat, že autorka úplně nepokračovala v zajatém stereotypu, kdy si vymyslí jednu základní příběhovou linii, a pak už jen obměňuje omáčk (tedy kniha podobná té předchozí), naopak ti, kteří nepovažují první díl za nějaký trhák, snad ocení inovaci, kterou Probstová prokázala.

Najdete tu hodně humoru, romantiky a vtipných narážek na dnešní literaturu, které z Manželské pasti dělají o něco čtivější než čtivou klasickou červenou knihovnu.

Mé hodnocení: 7/10

5 lidí ohodnotilo tento článek.