RECENZE: Rozkoše zimy

13. ledna 2014 v 21:52 | Nel-ly |  Love (historické, paranormální romance)
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Pleasurs of Winter
AUTOR: Evie Hunter
SÉRIE: Pleasures #1
NAKLADATELSTVÍ: Jota

Cesta z Hondurasu, pro novinářku Abbie představují velké nebezpečí zdejší drogové kartely, vede jedině soukromým tryskáčem hollywoodské hvězdy. Brzy se však ukazuje, že mafiáni by bývali možná bezpečnější, protože letadlo ztroskotá a mladá reportérka je vydána na milost a nemilost nejen odlehlému deštnému pralesu, ale i Jacku Wintrovi, který brzy dokazuje, že není tím, čím se na první pohled zdá - skrývá v sobě temnotu, která osvítí stezku do Abbiena nitra.

Jack Winter je hollywoodská hvězda. Hezoun, notorický sukničkář, postrach společnosti, arogantní blbec a jediný člověk, který dokáže ostatní ochránit, když jejich letadlo spadne. To by mu Abbie byla schopná odpustit - koneckonců jí i ostatním zachránil život - , ale jeho chování a to, co jí udělal… Díky němu dívka odhalila svoje nitro jemu, ale i sama sobě a děsí se toho, co v sobě našla. Na návrat ke svému životu a milému snoubenci, kterého zná od plenek, může rovnou zapomenut. Musí prozkoumat, kdo doopravdy je a co všechno v sobě ukrývá její vnitřní já, a přitom se její cesta vždy otáčí z pět k jedinému muži, na kterého není schopná zapomenout, ale ani mu nedokáže odpustit.

Pod pseudonymem EVIE HUNTER se skrývají dvě autorky - Caroline McCall a Eileen Ormley, které se setkaly na kurzu tvůrčího psaní v roce 2010 v Dublinu. Obě pocházejí z Irska, přičemž Eileen se stala novinářkou píšící pro "Irish National newspapers" zatímco Caroline vždy tíhla k romantické a sci-fi literatuře, z níž se pak odvíjelo i její psaní. Staly se z nich nejlepší přítelkyně, které sdílí lásku k erotické literatuře a v roce 2012 dostaly šanci ukázat, co umí.

Letadlo padá a hollywoodský herec zachraňuje situaci. Jack, Abbie, Jackův kamarád Kevin a věčně ufňukaný agent filmových hvězd Zeke uvíznou v džungli a jedině ten, který hrál ve akčních filmech ví, jak je všechny zachránit. Cesta džunglí je strastiplná - skoro stejně jako myšlenky a rozhovory hlavních hrdinů, kteří působí dětinsky, hloupě a celý příběh je až bolestně naivní. Krom toho, že z Abbie se během pěti minut stává dokonalá Mary-Sue - všechny obyčejné dívky přeci mají dokonalé tělo, velké zelené oči, plné rty a postavu, po které prahnou všichni tři muži už od prvního setkání.

Pak jsou naši hrdinové zachráněni a příběh může konečně začít… protože Jack provedl Abbie něco, na co ona nemůže nikdy zapomenout. Nešlo o nic vážného a ani o nic, co by si chtěla zopakovat - tedy, to jí říká její rozum - ale zanechalo to v ní hluboké stopy a brzy za pomoci své nejlepší kamarádky Kit zjišťuje, že je "přirozeně submisivní". Ale co to znamená?

Chvílemi čtenář znovu naráží na nelogické a až příliš naivně vykonstruované situace - u kterých je těžké pochopit, že jedna z autorek je známá novinářka zabývající se zákony a politikou - , ale faktem zůstává, že příběh je čtivý, vyvíjí se, ale co víc… zajímavý. To podobné erotické bestsellery našeho desetiletí už nebývají. Autorky se více pustily do toho, co přesně znamená být "submisivní", jak vypadají opravdové vztahy D/S a nejde tu ani tak o sex, jako o vývoj postav… Jack samozřejmě zůstává arogantním, krásným a neuvěřitelně rozčilujícím hrdinou, jakého máme rády.

Není to originální, není to strhující a není to ani nijak kvalitně napsané. Je to však zajímavé, čtivé a v jistých okamžicích jiné - dokonce bych řekla i napínavé a vzrušující. A to je něco, co se mi u podobného románu nestalo už hodně dlouho. Kdyby autorky nedaly jediné dvě vedlejší postavy dohromady, jak to dělají všechny počínaje Padesáti Odstíny, přes Barvy lásky až… no, kdovíkde konče, tak budu i spokojená (no, možná by mohla být hlavní hrdinka méně tupá a tedy hlavně její dialogy, ale to bych už chtěla moc).

Nejen proto, že příběh je ukončen jednou jedinou knihou, která naprosto stačí. Takhle to má vypadat, když autorky ví, kde mají přestat - nepřehánět to, nechtít si vydělat za každou cenu a napsat knihu, po jejímž dočtení prostě nebudete litovat. Tohle je podle mě ten prostý erotický bestseller, který splňuje to, co slibuje - příjemnou zábavu na dlouhé večery bez nutnosti zapnout mozek, ale při minimálním úmrtí mozkových buněk.

Druhý díl "The Pleasures of Summer" vypráví o jiných postavách a jiný příběh, což je skvělé. Znovu však narážíme na to, v čem je angličtina krásný jazyk. Stejně jako u originálního názvu této knihy, tak i u názvu druhé narážíme na dvojsmysl, o nějž je český čtenář ochuzen. Krom toho i český překlad tentokrát není zvlášť povedený… v jedné větě narazíte třeba pětkrát za sebou na slovo "který" a celkově často opakovaná slova (tady jsem si jich všímala neobvykle často) nebo i špatně zvolené výrazy či přeloženou větu. Nevím, jestli s tím má něco společného to, že to psaly Irky, nemůžu hádat, ale část jsem si otevřela v angličtině a to je něco jiného…

Btw. Abbie chatuje, většina rozhovorů v knize probíhá přes skype nebo něco podobného, a pomalu v každé větě píše "lol". Zabila bych ji! Novinářku.

Mé hodnocení: 7/10
Děkuji nakladatelství JOTA za zaslání recenzního výtisku.