RECENZE: Pokrevní pouta - Indigové kouzlo

4. října 2013 v 16:00 | Nel-ly |  Young Adult (fantasy, sci-fi, atd.)
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Indigo Spell
AUTOR: Richelle Mead
SÉRIE: Pokrevní pouta #3
NAKLADATELSTVÍ: Domino

Studovat v utajení na elitní střední škole a hlídat přitom královninu sestru Jill je samo o sobě náročným úkolem, to však není zdaleka vše, co Sydney Sageovou zaměstnává. Jako alchymistka by měla k upírům cítit vrozený odpor, problém je, že po měsících strávených v jejich společnosti, se s nimi začala přátelit. Na víc zjistila, že jí alchymisté lžou. Na vlastní pěst se vydává po stopách zběhlého alchymisty s indigovým tetováním na tváři a ze všech sil se snaží ignorovat city, které v ní probudilo Adrianovo vyznání lásky.

Sydney strávila ve společnosti morojské princezny Jill a jejích společníků tři měsíce a postupně se s nimi naučila žít a přestala se jich bát - co víc, stali se z nich její přátelé. Proto ji děsí už jen pomyšlení, co by na to řekli ostatní alchymisté. Jejich úkolem je chránit lidský svět a udržovat ho v nevědomosti o existenci upírů všeho druhu, ale vše musí zůstat na profesionální úrovni, protože morojové, dhampíři i strigojové nejsou víc než monstra, s nimiž je pojí křehké spojenectví - ovšem Sydney zjišťuje, že možná ani to není pravda a celý její život byl lež.

Proč ostatní alchymisté odmítají přiznat existenci Marcuse Finche? Jak mohl někdo zběhnout? A jaká tajemství skrývají tetování na jejich tvářích?

Od narození ji vychovávali ve víře, že upíři a magie jsou zlo, proto je pro Sydney tak těžké si připustit, že by s moroji mohla nejen přátelit, ale něco k nim cítit… především k jistému mladíkovi, který jí vyznal své city a překročil tím hranici. Zbořil zeď, za kterou se celý život schovávala. Vypořádat se Adrianem Ivaškovem se zdá nemožné, ale vše se musí odsunout na druhou kolej, protože do města se blíží další hrozba. Mocná čarodějka, jež ohrožuje lidi s nadáním - lidi jako je Sydney, která se musí navíc smířit s nepopiratelným faktem, že v její krvi koluje magie.

"To teda nevím." Nasadil zamyšlený výraz, který u něj vypadal přitažlivě. "Ty nejsi tak ztracený případ jako ona. S ní jsem musel překonat její hlubokou lásku k ruskému válečníkovi. My dva musíme překonat jen stovky let hluboko zakořeněných předsudků a tabu mezi našimi dvěma rasami. To je snadný."
"Adriane!" Už zase se ve mně vzedmul vztek. "To není vtip."
"Já vím. Pro mě rozhodně ne. A proto tě nebudu trápit." Dramaticky se odmlčel. "Prostě tě budu milovat, ať už mě chceš, nebo ne."

POKREVNÍ POUTA jsou spin-off sérií VAMPÝRSKÉ AKADAMIE, která se po celém Světě stala obrovským hitem. Vyprávěla příběh dhampírky Rose a její nejlepší kamarádky Lissy Dragomirové. V únoru 2014 přijde do našich knih filmová podoba prvního dílu. Pokrevní pouta nechávají znovu ožít oblíbené vedlejší postavy - alchymistku Sydney Sageovou, moroje Adriana Ivaškova, Lissynu mladší sestru Jill, dhampíra Eddieho a další.

V předchozích dílech se postupně rozehrával příběh, do kterého vedle upírů vstoupila i magie, která přinesla novou sféru světa, jež nutně potřeboval trochu inovace. Svět dhampírů a morojů jsme prozkoumali už v předchozích příbězích a díky Sydney teď můžeme nahlédnout do mysli těch, jež stojí mimo a v utajení chrání svět lidí před děsivou pravdou. Ani alchymisté však nejsou dokonalí a zdá se, že jejich zákony mají mezery. Jeden druhému zjevně lžou a Sydney je rozhodnuta zjistit pravdu, protože začíná chápat, že loajálnost, které si vždy cenila, je těžce nabouraná a ona se sama v sobě už dávno nevyzná.

Achymisté by neměli provozovat magii. Achymisté se nepřátelí s moroji. Lidé, natož alchymisté, by nikdy neměli mít vztah k žádnému upírovi a to samé platí naopak. Předsto Adrian tvrdí, že Sydney miluje a ona, jakkoliv se snaží popírat a ignorovat jeho city, bojuje se svým srdcem. Co zvítězí? Láska nebo rozum? Je rozhodnuta konečně zariskovat…?

Jako hlavní hrdinka mi Sydney nikdy nepřirostla k srdci. Je velice chytrá, pořádkumilovná, miluje knihy a učení, drží nesmyslné diety a celkově působí až příliš dokonale a rezervovaně... přesto se to k její postavě hodí a díky vývoji, který v posledních dvou dílech prodělala, má kvalita knih vzrůstající tendenci. Krom toho je tu Adrian a toho musí milovat všichni. Celkově příběh působí komplexnějším dojmem, než předchozí. Dokonce se zdá o něco méně předvídatelný, přestože dějová linka chvílemi stále dost hapruje a stejně jako u VA či Sukuby se zdá, že autorka série zbytečně natahuje.

Četla jsem komentář na goodreads, že INDIGOVÉ KOUZLO působí jako "ticho před bouří" a díky závěrečné fázi je jasné, že je to pravda a autorka nás za pomoci svého osobitého lehkého slohu jednoduše a nevtíravě připravila na vrcholnou fázi - které se už nemůžu dočkat.

Čtvrtý díl série vychází v nakladatelství Dominu 14. Února 2014 - v den, kdy bude mít premiéru filmová Vampýrská akademie.

P.S. Co je to zas za konec? :D

Děkuji nakladatelství DOMINO za poskytnutí recenzního výtisku.