RECENZE: Crossfire 3 - Nezkrotná

15. září 2013 v 12:24 | Nel-ly |  Love (historické, paranormální romance)
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Entwined with you
AUTOR: Sylvia Day
SÉRIE: Crossfire #3
NAKLADATELSTVÍ: Fortuna Libri

Eva a Gideon to od začátku neměli jednoduché, jakoby osud jejich karty už od počátku rozdal špatně, ale pak se našli a bylo to tak vášnivé splanutí, že je oba sežehlo a hrozilo, že je buď zničí, nebo sváže navždy k sobě. Oba je pronásledují stíny jejich minulosti, komplikované vztahy a jedno je jasné: Nebudou to mít jednoduché, přesto se snaží i nadále budovat svůj vztah prošpikovaný neuvěřitelným sexem, protože jak kdysi Eva řekla: Gideon je jednoduše hříšný ďábel a i přes svou přezdívku, ona má k andělovi daleko.

Eva to neměla jednoduché, její nevlastní bratr Nathan jí ze života udělal peklo, ještě když ona sama byla dítě a dlouho se vyrovnávala s psychickými následky. Díky svému nejlepšímu příteli Carymu a vlastnímu odhodlání to však takřka dokázala překonat, pak se však objevil Gideon Cross a obrátil její život vzhůru nohama, tím horší to bylo, když Nathana pustili z vězení a Eva se dozvěděla, že ji sledoval. Teď je však její nevlastní bratr mrtvý a vše by mělo být v nejlepším pořádku, nebo ne?

Chtěl by mě zkrotit a já se podřizuji jeho autoritě, ale když přijde na věc, dokážu se mu vzepřít a přinutit ho, aby se, alespoň na chvíli, poddal on mně. Mluvím o nejintimnějších chvílích našeho života, kdy jsme spolu jen on a já. O chvílích, kdy se rádi necháme jeden druhým zkrotit výměnou za nepředstavitelnou rozkoš.

Na konci druhého dílu byla Eva šťastná, teď - po asi hodině a měsíců čekání na novou knihu - se z ničeho nic hrozí a čtenáři chvíli trvá, než se zorientuje, protože autorka se rozhodla navázat znovu přesně tam, kde skončila, ale úplně změnila myšlení hlavních postav.

Evu toho trápí hodně a ze všeho nejvíc však smrt Nathaniela a Gideonova neprokázaná účast. Proto se rozhodne držet jejich pokračující vztah v tajnosti před veřejností, dokonce i svými nejbližšími. Jenže to není tak jednoduché, Gideona neustále pronásleduje jeho bývalá Corinne a ani Evina stará láska Brett ještě neřekl své poslední slovo, když se k tomu přidá Gideonem odkopnutá slídivá novinářka, zdá se, že v Evině životě jednoduchost prostě nemá své místo.

Nesmějí být spolu, přesto však nedokážou být od sebe. Ona ho miluje, on miluje ji. Ona ho potřebuje, on potřebuje ji. Ona často pláče, on pláče s ní. Jednou jsou nahoře, pak zase dole - jednou je nahoře on, po druhé ona.

Crossfire je od začátku protkána vášní a spoustou extrémů, především v bouřlivém vztahu Gideona a Evy. Co se však romantiky týče, tak tu nehledejte. J to erotická kniha, ale přízviskem romantická jen těžko definovaná, protože jejich vztah se prakticky nevyvíjí a stejně jako děj i charaktery zastydly. Tam, kde mohly být dřív zajímavé a teď už jen omílané stále dokola a nudné.

Celá kniha bez jakéhokoli náznaku příběhu je jakýmsi popisem divokého sexu, jenž je střídán nezajímavými a často zbytečnými scénami, na jejichž konci se vždy vrátíme zpět ke Gideonovi a Evě, kteří se v posteli - či kdekoliv jinde - navzájem ujišťují, jak moc se potřebují, vypravují si, jak spolu budou šukat, a nebo to jednoduše dělají a mluví o tom zároveň. Přestože však příběh takřka není, čtenář čeká to, co by měl mít každý příběh… tedy postupně gradování k vrcholnému zakončení nebo alespoň nějakému zakončení, jenže i tady autorka zklame, protože kniha si končí jakoby nic.

Čeká-li čtenář vysvětlení některých dalších tajemství Gideonova či Evina života, nedočká se ničeho. Význam jisté novinářky, Gideonova minulost, Corinne, Cary, Evini rodiče, nemoc její kamarádky, svatba jejího šéfa… vše je nakousnuto a odhozeno, takže ztrácí jakýkoliv význam a řadí se jen mezi zbytečnou omáčku, kterou autorka nemohla jednoduše vyplnit sexem, jak to udělala ve zbytku textu.

Kniha je stále psána čtivě a relativně způsobem, který dává znát, že například na rozdíl od E. L. James Sylvia Day vážně umí psát, ale vzhledem k absenci vývoje vztahu či charakterů se zdá, že Fifty Shades nakonec nebyly tak zlé - nebýt vnitřní bohyně neuvěřitelně tupé hrdinky - a jejich následovatelé jsou jeden horší jak druhý. Proč má Crossfire pět dílů zůstává záhadou.

Mé hodnocení: 4/10

*knihu můžete koupit na arara.cz ve slevě ZDE
*recenze první díl Crossfire 1