RECENZE: Sázka na vášeň

26. června 2013 v 21:06 | Nel-ly |  Love (historické, paranormální romance)
Originální název: Leaping Hearts
Autor: J. R. Ward (Jessica Bird)
Série: #1
Nakladatelství: Baronet

Světoznámá autorka, píšící pod pseudonymem jednu z nejslavnějších paranormálních sérií, otevírá brány do tajů "normálních" románů pro ženy z dostihového prostředí, kde je jedna mladá dívka plna optimismu a nadějí vyhozena na dlažbu s koněm, který má svého nepolapitelného ducha a její jediná možnost je vyhledat pomoc u žijící legendy - zahořklého bývalého šampióna, jenž už na koňský hřbet nikdy nenasedne.
Dokáží všichni tři - nadějná jezdkyně, nezkrotný hřebec a nedobrovolný trenér - dojít do kvalifikace bez úhony? A zvládnou kontrolovat vášeň, která v nich vzplane nejen k milovanému sportu, ale i jeden k druhému?

Koupit na první pohled nezkrotného hřebce, s nímž se musí prát i několik statných chlapů, se může zdát jako bláznovství. Ne však pro A. J. Sutherlandovou, která v koni vidí obrovský potenciál a talent pro překážkový závod.

A. J. ráda vyhrává, ale vzhledem ke svému jménu a bohatému otci, který jí vždy koupil vše, co si přála - a většinou i to, po čem nijak netoužila - si připadá jako nikdo, protože v podstatě nikdy nic nedokázala a když, tak se nenašel nikdo, kdo by to uznal. Proto tak strašně touží po Sabbathovi, který představuje výzvu, ale také způsob, jak ostatním dokázat, že A. J. je opravdová závodnice.

Když běsnícího koně koupí, naštve tím svého nevlastního bratra Petera, který vede Sutherlandské stáje a drží v šachu všechny finance. Pro A. J. jsou peníze něco, o co se nikdy nemusela starat, přesto má něco našetřeno na osobním účtu a i přes Peterův nesouhlas koně koupí - jenže ejhle, Peter jí ho nedovolí ustájit. A tak se dívka a neposlušný hřebec ocitají na dlažbě.

Devlin McCloud je živoucí legenda. Pochroumaná, zahořklá, osamělá legenda žijící na opuštěném statku. Po strašlivé nehodě v kvalifikaci přišel o všechno a jeho zranění mu nedovolí posadit se ještě někdy na hřbet koně, natož závodit. To, pro co žil, je mrtvé, a tak jen s úžasem a nevolí nese, když se na jeho prahu objeví mladá dívka a prosí o pomoc. A ještě k tomu je to ta žena, kterou několik hodin před tím sledoval a ona dokázala něco, co se nikomu a ničemu nepovedlo už celý rok - rozžehla v něm jiskru a nevědomky ho donutila věnovat jí pozornost. Což může být velký problém... o to větší, když se z ničeho nic ocitne na jeho gauči a on se má stát jejím trenérem. A vztah mezi trenérem a jeho jezdcem musí vždy zůstat na profesionální úrovni.

Jak už to u J. R. Ward bývá, kniha je psána er-formou z pohledu obou hlavních hrdinů, díky čemuž přesně víme, co si zrovna myslí a jsme svědky toho, jak hloupě se lidé dokáží chovat. Protože je přeci tak lehké, všechno vyřešit - někdy by stačilo i jen jedno slovo. Jenže pak by nebylo o čem psát. Psaní téhle autorky mám ráda pro její schopnost manipulovat s psychikou postav a vytvářet charaktery, přestože se ve větším měřítku stále jedná jen o červenou knihovnu, konec jejíhož příběhu známe vždy ještě předtím, než začneme příběh číst. Těch jediných pár stran na konci (a obálky jejích knih) jsou jediným důvodem, proč knihu nehodnotím na sto procent, protože jinak...

Ano, přesně takhle má vypadat román. Je tam erotika - není jí tam zbytečně moc, ale ani málo a nijak upjatá. Má to duchaplný příběh, promyšlené prostředí, už zmíněné charaktery, dokonce i několik vedlejších postav... takže při čtení si nemusím připadat hloupě, že takovou stupiditu čtu nebo mít pocit, že ze mě autorka naschvál dělá omezence jen proto, že mám ráda červenou knihovnu, jinak řečeno čtení pro ženy, kde ženy z žen dělají naivní hloupé nanynky bez cíle a hrdosti. Že ano E. L. James?

A už se nemůžu dočkat na další knihu od téhle autorky... aktuálně čekám na jedenáctý díl Bratrstva černé dýky, který má vyjít v září tohoto roku.
Další knihou bude "Srdce ze zlata" vyprávějící o sestřenici A. J. Takže samostatný román s sérii.
obrázky: bux.cz