O Autorství a Blogu roku…

30. září 2012 v 20:15 | Nel-ly |  Na téma
Lidé na blogu mají moc rádi velké kauzy a rádi o všem diskutují. Jednou (a stále dokola) je to o AK - kdo netuší, Autorský klub, a jediný oficiální klub domény blog.cz. A pak tu aktuálně máme soutěž Blog roku.


O tom, že členové AK jsou zvýhodněni, mají protekci, podle jakých pravidel by měli být do klubu přijímáni a jestli si to zaslouží "růžové" slečny" - byly tu fotky prsou, kde ze sebe nakonec ty autorky "chytrých a osobitých" článků jen udělaly malé ukřivděné děti, byla tu kauza s jakousi náctiletou slečinkou, co byla přijata do AK. A znovu ti autoři "chytrých a osobitých" článků (jak to popsat?) udělali jakýsi manifest, který jen dokázal, že všichni z nás - ať nám je kolik chce, ať píšeme o čem chceme, ať jsme růžoví nebo goth - se umíme zachovat jako malí fakani.

(jo, a pak že srnda je jen na prvním stupni základní školy - p.s. členem nejsem a biondi mě nezajímá, i když její blog byl na pováženou, nakonec, milí zlatí, negativní reklama taky reklama - účinnější)

Pak tu byly PR články. Protože blog přeci píšeme za vyšším principem a jsme naprosto odděleni od ekonomické situace (svojí či svého státu) a chceme světu něco říct, pročež nám nejspíš nikomu nezáleží na tak nízkých věcech jako je návštěvnost, počet komentářů a dejme tomu blogová popularita… A jakmile jednou začneme s PR články, nejspíš se naše svědomí propadne do hloubi pekel. Dávat na svůj blog reklamy (přestože každý den minimálně desetkrát minimálně přejedu přes reklamu - nyní na Silan - a ta se na mě rozeřve) je nehodné správného blogera. Tak! Ale to, že 99,99% "knižních" bogerů dostává recenzní výtisky zdarma pod podmínkou, že o nich napíše recenzi - čímž udělá knize reklamu a hodně lidí se inspiruje a díky tomu si ji přečte, to opravdová reklama není, protože… Jo, tak důvod už mi uniká.

Pro všechny z vás, třeba z nějakého nakladatelství, pokud pro mě máte nabídku, z které bych mohla něco trhnout, beru všemi deseti. Knižní články jsou tu tak nebo tak a představa, že bych za ně dostala i nějaký ten peníz, abych měla na další knihy (například i ty vaše, milí blogeři), jejichž cena rok co rok stoupá, se mi velice líbí. A recenzní výtisky miluju.

Proto tu ovšem nejsem… vraťme se zpět k Autorskému klubu, jehož členové se tak rádi pyšní tím, že si na blog vloží ikonku "c v kroužku" a všechno jde jen z jejich hlavy. Promluvme si také o tom, jak všichni chceme někam patřit, protože jsme nakonec bytosti společenské a milující různé kluby, skupiny na facebooku, portály a vůbec místa, kde se budeme moct dohadovat až do skonání věků (nakonec hodně blogem si blog založilo z nudy a ta přeci nesmí být). A promluvme si také o VZHLEDU.

Vzhled. Důležité slovo dnešní doby (a vlastně i všech předchozích). Nesuď knihu podle obalu, říká se. Je to pravda? Ale no tak, tak proč se tedy knihy rok od roku stále víc lesknou, jsou plné fotek modelek, polonahých sexy chlapíků, barevných světel, fantasy postav, krve, násilí, sexu a vůbec všeho toho, co nás na první pohled zaujme. A proč tedy blogeři neustále obnovují vzhledy "layouty" svých blogů, když na tom nezáleží? Proč polovina členů Autorského klubu stahuje layouty od těch, co je tvoří (a z velké většiny v AK nejsou), když přeci záleží jen na vyšších principech, autorství a tom, že něco řeknou…?

Právě probíhá soutěž Blog roku. Nezaujala mě. Ale celý koncept se mi líbí. Ovšem znovu, jinak by to ani nešlo, se objevují hádky…

Proč podporovat někoho, koho na blogu všichni znají? To radši dáme hlas nějakému nováčkovi, o němž nic nevíme, nikdo ho nezná a jeho blog možná ani nevydrží, jen aby to znovu nebyli ti staří ostřílení blogeři, kteří vydrželi v mnoha případech už několik dlouhých let.

A podle čeho hlasovat? Podíváte-li se třeba na téma, které je mě nejbližší - tedy literární blogy. Najdete zde kupu komentářů a všimnete si, že (nejen zde) existuje hodně lidí, co napíšou "Tento blog se mi na pohled líbí." Proč by to také nenapsali, když v medailoncích vloženými správci blog.cz je téměř u každého blogu napsáno, že má příjemný, zajímavý, originální, přehledný,… bla bla bla… vzhled. Jenže už se asi nikdo nezamyslí, že většina z nich si ho neudělala (a když tak obrázek si museli někde stáhnout, že jo, ale to už je vážně věc jiná - i když v AK na to mají pravidla odkazů na zdroje, které by měl dodržovat každý, jak to jen jde). Asi proto, že by to bylo nějak složité… Prdnete do záhlaví obrázek či fotku, nastavíte barvičky a tečka - strašná věda. Není to možná nijak hezký, ale přehledný určitě a jde přeci o to, co píšete.

Ne všichni umí s grafikou (proboha, skoro nikdo to neumí a už vůbec ne tak, jako ti nejlepší - podíváte-li se na to, co dokázala s layi třeba Blanch, tak vám padne brada na zem), ale to ani není potřeba, když jde o autorství, tak jde o text a je jedno, že je to na bílé stránce s černým písmem. Že není? Zjevně.

Dincie má krásné laye, ví to i Michaela Burdová alias Nelien, která má našlápnuto vyhrát v kategorii literatura. Ví to i Abyss, úžasná recenzentka a dlouhodobá členka AK, která má lay od Gormal, dalšího grafického genia. U Temnářky je to jinak, ta lay vytvořený z obrázků postav jejích knih, které dělala Ajinak, autorka naprosto úžasných kreseb. A chápe to i ne tak známá laudres, majitelka dalšího blogu z úzkého výběru literární kategorie, která má layout stažený od Freezy. A je fakt, že blog spisovatelky Renaty Šulcové oproti výše zmíněným graficky nevypadá zdaleka tak dobře… protože zde najdete v záhlaví obrázek jen z její knihy.

Tak řekněte, podle čeho jste hlasovali, vy? Osobně znám 4/5, což je dost. 3 mají laye stažené od starých známých "firem" grafické elity na blog.cz, 1 má vzhled vytvořený svou ilustrátorkou a poslední obrázkem ze své knihy. Vím, že hodně hlasující blogy zná a má své oblíbené, protože každý z nich si to místo ve finále zaslouží, to bez pochyb, ale možná i ještě víc bude těch, co se budou rozhodovat na první pohled… a věřte mi, o autorství či literární tvorbu jim nejspíš nepůjde.
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 P. D. P. D. | Web | 30. září 2012 v 20:41 | Reagovat

abych pravdu řekla, veškeré dění kolem blog.cz nesleduju a je mi upřímně jedno, kdo je v ak a proč. články ze srdce blogu nečtu a diskuze taky ne, pokud mě tam někdo nenažene, protože většinou odcházím s tím, že snad blogují jen s IQ dosahujícím ani ne poloviny jejich věku, vytočená nesmysly a žabomyšími válkami a spory, co snad nikdo ve skutečnosti ani nemůže brát vážně. nesleduju ani soutěž o blog roku, a kdyby na mě nevybafla pokaždé, co blog otevřu, nevím o ní. (navíc bych stejně nevěděla, koho vybrat, favoritky mám dvě a z nich si vybrat neumím) prostě - dokud mi vlastní blog šlape, jsem spokojená a ostatní, ať si dělají, co chtějí...
ale s tou poznámkou o layích máš pravdu.  přece jen je to první věc, kterou s námi bloger navazuje nějaký kontakt - a může nás jím zaujmout a nebo odradit. pokud lay není kradený, tak ale nevím, nad čím se rozčilovat. nikdo neumí všechno a je-li možnost využít zkušenosti někoho jiného, proč ne? kdybychom využívali jen své práce, tak se moc z místa nepohneme. a určitě ne směrem, jakým bychom chtěli. plus té zbytečné a úmorné práce na věcech, které nám nejdou, protože se prostě zabýváme něčím jiným. já na hezké blogy taky koukám ráda. sama taky s grafikou neumím, grafiky jsem líná hledat, takže jsem to vyřešila podobně, jak to popisuješ - jeden flekanec na pozadí, kde moc není vidět přechod při rolování dolů (teda je, ale neruší), nějaká ta barva pozadí, co mi moc nerve oči (stará dobrá černá), písmo, co moc nesvítí, a vrchol originality - obrázek do záhlavka - a nazdar. nevím, jestli mě osobně by můj blog jako cizí návštěvnici zaujal, ale tak je můj, vracím se k němu- a ostatní si holt asi zvykli, že umění se tam moc nedočkají... jenže já s ním nemám žádné ambice, takže proč tohle řešit. kdybych tam propagovala svou knihu nebo tvořila nějakou komunitu, asi bych tahle věci taky řešila jinak. minimálně bych se snažila vypadat reprezentativněji a požádala alespoň sestru, ať s tím něco udělá... :-D

2 nel-ly nel-ly | Web | 30. září 2012 v 20:52 | Reagovat

[1]: mně vůbec nevadí, že lidi laye stahují (samozřejmě s povolením autorů), ještě aby, když na blog.cz můžeš na pár mých layů narazit (zrovna nedávno se mi to náhodou povedlo, úplně jsem na něj zapomněla)
ale ohledně toho, jak si zakládají na autorství, hádají se kvůli článkům za peníze, protože chtějí světu něco říct a pro všechny ty "autorský céčka", na který neustále narážim si říkám, že když už si na autorství někdo tak zakládá, měl by se to buď naučit /proboha svatýho, photofilter je česky přeložený program pro děti, sama jsem si prá lety nedokázala ani stáhnout film z ulozto a ovládat jsem ho dokázala/ enbo to vyřešit jako ty
(tyvůj vzhled mám ráda, je to o jednoduchosti a přehlednosti, když je to pak přecpaný, tak to spší ruší mojí pozornost k textu - viz. proč u mě se furt střídaj :D něčím ten nedostatek nahradit musim)

3 P. D. P. D. | Web | 30. září 2012 v 21:10 | Reagovat

[2]: no, z podobného důvodu taky poslední dobou stále měním barvu... :-D

k tomu autorství - s tím měla jeden čas problém jedna moje sestra. taky tam probíhaly nějaký hádky a útoky na blogu. druhá slečna měla v záhlavku podobnou fotku, no... :-D a chtěla ji nahlásit, strašná aféra.... ale nejvtipnější na tom bylo, že slečna, co se tak oháněla autorskými právy, měla svůj blog plný odkazů na stahování filmů... :-D

4 colleen colleen | Web | 30. září 2012 v 21:20 | Reagovat

Ano, dlouho tady nebyla žádná kauza, tak proč si nějakou uměle nevytvořit...
Původně dobře míněný dotaz Laurdes se zvrhl v něco, co v současné chvíli nemá ani hlavu, ani patu.
Reklama, či propagace - říkejme tomu, jak chceme - na nás útočí ze všech stran. Blog.cz sám o sobě je chodící reklama. (Zejména ta na Silan, mě vytáčí) Pro blogery v pravidlech stojí, že jakákoliv činnost vedoucí k zisku je zakázaná. Já to porušuju, Temnářka taky, i Edith, ať se jí to líbí nebo ne. Propagujeme - snažíme se něco prodat. Můžete mě napráskat, jestli to někomu udělá dobře.
Recenzní výtisky a články jsou taky reklama, jen jsme si na ní už zvykli. Spolupracuji s tím a s tím nakladatelstvím... ukažte mi knižní blog, na kterém tohle upozornění nenajdete. A je to v pořádku. Ale ve chvíli, kdy někdo bude zveřejňovat PR články, má být ukamenován. Kam jsme se to dostali?
Každý si na svém blogu může psát, co se mu zlíbí a jestli za to dostane i zaplaceno není naše starost. Já bych to brala všema deseti a nestydím se za to. Pokud to někdo nechce číst, nikdo ho k tomu nenutí. V dnešní době je každá koruna dobrá, a jestli mi někdo nabídne podobnou "práci", budu pro mě za mě propagovat i vibrátory :-D. Udělám si na to speciální kolonku a každý mi může vlízt na hrb 8-)

5 P. D. P. D. | Web | 30. září 2012 v 21:28 | Reagovat

mně kdyby za to někdo zaplatil, tak vám tam taky budu propagovat kolíčky na prádlo, žlutý kýble a černý pytlíky na odpad. prachy jsou prachy, a i když nejsme materialisti, chcípnout hlady a zimou se nám taky nechce. a pokud jde o ty reklamy, co se objevují pod články - neřeším, nemám :-D mám nainstalovanej adblock a ten mi je ruší, takže se o reklamách dozvím maximálně z komentářů, pokud někoho zaujmou :-D  jen na tom novém mailu od seznamu mi pořád strašej, mrchy, a štvou mě tím víc, jak už jsem jim odvykla...

6 nel-ly nel-ly | Web | 30. září 2012 v 21:34 | Reagovat

[4]: já nevím, jak je to s blogem jakože doménou... protože PR články už tu byly dřív, lúmenn je na svém blogu má, o elektronických cigaretách atd. ale jak je to vedený to nevim
popravdě to bych tu mít nemusela protože je to mimo téma, i když jsem úplatná, takže nikdy neříkám nikdy :-D
hele, agrr dělávala recenze na erotický pomůcky, se poptej :-D

[5]: mně ten adblock zmizel (pokud ej to ono) podle rad jsem něco udělala na mozille a pak na to stačilo kliknout a zablokovat to, jenže to už tu nemáma prostě pokaždý na tu řvoucí reklamu najedou, tady, na blog.cz, plus se pokaždý leknu, když se objeví reklama na yxoutube

7 P. D. P. D. | Web | 30. září 2012 v 21:46 | Reagovat

mně to v chrome vychytává automaticky, ani nic odklikávat nemusím. ostatní prohlížeče moc neřeším, těm moc nedám, tak nevím, jak je to na nich

8 nel-ly nel-ly | Web | 30. září 2012 v 22:00 | Reagovat

[7]: no a v chromu jsem ani nepřišla na to, jak to udělat... ale většinou jsem na mozille, je to někde v aplikacích, ale copak tomu rozumim? :-D

9 Skye Skye | E-mail | Web | 1. října 2012 v 5:16 | Reagovat

naprosto geniální článek!!!
já jsem na design pochopitelně taky poleno, a taky moc dobře chápu, že krásný vzhled dělá divy, takže i já bych byla ochotná podlehnout době a nechat si svůj blog nějakým profíkem přikrášlit, i když s tebou souhlasím v tom, že obsah je přednější. jenomže ten tlak dnešní doby je tak obrovský!...

10 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 12:54 | Reagovat

Já nemám naprosto nic proti tomu, když si někod nechá udělat vzhled blogu od někoho jinýho, sama o tom taky budu asi uvěžovat, až mě přestane bavit ten můj minimalistickej design. :-D Teda, u grafickýho blogu bych asi design vlastní tvorby očekávala, ale u těch literárních? Ne každej je renesanční člověk, ne každej si rozumí s grafikou. Já si s ní taky nerozumím, proto minimalistickej design vlastní výroby. :-D Celkově blogy podle designu nesoudím. Teda, vadí mi, když se v tom nevyznám, a když se mi to líbí, je to plus, ale to je tak všechno. V Literatuře jsem hlasovala pro Temnářku, a to proto, že ji mám ráda jako blogerku a ráda k ní chodím. Nic víc, nic míň.
Jo, a pokud jde o ty reklamy na blozích, sem tam reklamní článek mi určitě nevadí. A knižní blogeři, co berou recenzáky, už vůbec ne. Občas jim LEHOULINCE závidím, ale koneckonců, je to moje vina, že jsem se vrhla na psaní knížek a ne o knížkách... 8-)

11 Matthias Matthias | E-mail | Web | 1. října 2012 v 13:21 | Reagovat

"A proč tedy blogeři neustále obnovují vzhledy "layouty" svých blogů, když na tom nezáleží?"

- Nevím jak ostatní, ale mě to docela prostě baví :3

12 Matthias Matthias | E-mail | Web | 1. října 2012 v 13:26 | Reagovat

Jinak btw píšu recenze na knížky zadarmo jen pro potěšení B-)

13 nel-ly nel-ly | Web | 1. října 2012 v 13:53 | Reagovat

[9]:jasně, že obsah je přednější, ale myslím, že když je lay povedený, tak to člověka donutí na ten obsah kouknout... kdyby mě kniha nezaujala obalem, nejspíš po ní taky nesáhnu

[10]: je to zvláštní, že hodně "grafických" blogů má laye stáhnuté od někoho jiného... ale v tom se raději snad šťourat už nebudu

[11]: jo, mě taky a jak :-D ale já jsem zastánce toho, že záleží i na tom vzhledu... možná jsem to ironický od svých myšlenek neoodělila pořádně O_O
no, taky bych je nečetla, kdyby mě to nebavilo ;-)

14 Matthias Matthias | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:50 | Reagovat

[13]: tak samozřejmě záleží. Např. mít výrazně červený pozadí a modrý písmo je hardcore eye cancer :D

15 nel-ly nel-ly | Web | 1. října 2012 v 15:10 | Reagovat

[14]: jo no, to zabolí... ovšem takový barvy zvýrazňovače na sobě... třeba zelená se žlutou, to je taky moc fajn, hlavně když někdo (já) má strašně světlej display a narazí na to v noci, když má všude tmu

16 Skye Skye | E-mail | Web | 1. října 2012 v 15:24 | Reagovat

[13]: no právě, takže jsem i já podlehla a budu mít lay na zakázku :D ;)

17 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 15:43 | Reagovat

[13]: Popravdě, já se na grafickejch blozích nepohybuju, tak nevím. Jen říkám, že když někdo dělá laye, asi bych čekala, že stvořil i ten vlastní. Ale ne, že bych to vyžadovala, mně je to fuk... :-D

18 nel-ly nel-ly | Web | 1. října 2012 v 15:49 | Reagovat

[16]: tak jsem zvědavá, jak to bude vypadat, ke knize jsem se ještě pořádně nedostala... ale už první ilustrace, co jsem viděla se mi líbily, tak snad to bude taky něco k tématu? :)

[17]: tak já taky nijak zvlášť, kdysi jsem si řekla, že si všechno na blogu udělám sama, tak dělám... i když je to někdy otrava :-D
ale kolikrát narazim náhodou na blog, kde se nabízí laye a přitom blog ho má stažený jinde O___O nechápu

19 Storycollector Storycollector | 1. října 2012 v 17:52 | Reagovat

Mě fascinuje, co se z jedné teoretické otázky dokáže vyklubat za internetový konflikt. To není ale jen otázka Autorského klubu, ale lidstva jako takového.
Ten Edithin první článek byl normálně informativní a nezdál se mi útočný, ale z nějakého důvodu to tam pořád rozebírali. Je zvláštní, že jim nestačila diskuze v komentářích. Zbytečně si proti sobě poštvala spoustu lidí. Přitom se jeví jako osobnost hloubavá a filozofující, ne agresivní.

20 nel-ly nel-ly | Web | 1. října 2012 v 17:57 | Reagovat

[19]: já myslím, že k tomu, že člověk vyjádří svůj názor veřejně prostě musí patřit i přijmout názory ostatních takové, jaké jsou, i když s nimi nesouhlasíme (od kritiky, přes jiný pohled na věc)
tohle ani tak není věc toho, co se děje teď, ale spíš, že je to stále dokola... jeden řekne něco, druhý něco iného, jeden se urazí, urazí se jiný za druhého a je to...
a jak říkám, lidi na blog.cz se moc rádi škorpí, myslím, že je to baví

21 Storycollector Storycollector | Web | 1. října 2012 v 18:17 | Reagovat

Možná bych měla taky vyjádřit svůj názor, když už to dělá kdekdo i z blogů, co nespadají pod blog.cz. Za prvé musím prohlásit, že mě osobně je v zásadě jedno, co si kdo dává na blog. Jsou dny, kdy nemám náladu ani na to dočíst články, které by mě jinak bavily, takže když je to téma, o kterém zrovna číst nechci, tak alou z blogu pryč. A jestli je PR nebo ne, mi může být ukradené.
Ale chápu, že jsou lidi, kteří navštěvují své oblíbené blogy a těm se změna stylu publikujících článků nemusí líbit. Ti se můžou vyjádřit do komentářů (je to názor, na který mají právo), ale neznamená to, že je bloger vyslyší. Ovšem i bloger by si měl uvědomit, že to může vést k určité ztrátě návštěvnosti jeho štamgastů a tím ho jeho dřívější návštěvníci budou bojkotovat. Možná ne úmyslně, ale snížená návštěvnost může teoreticky vést ke zrušení smlouvy ohledně PR, protože na co je firmě nenavštěvovaný blog? Ehm, tohle už je začarovaný kruh. Katastrofický scénář, který se ani nemusí vyplnit. A PR články možná naopak návštěvnost zvednou, ani to se nedá vyloučit.
Mají se značit PR články? Ty, co jsou zaplacené, tak spíš ano. Já vím, že se říká, že inteligentní čtenář to pozná, když jde o reklamu, vždyť se tímhle argumentem ohání kde kdo, ale jsou případy (únava, nepozornost), kdy si ani inteligentní člověk nemusí všimnout, že jde o placený článek. Ale nu dobrá, to ať si rozhodne každý bloger zvlášť, i když i noviny značí reklamu speciální značkou...
No a pak je tu otázka pravidel. Věřím, že blog JE věc autora, ALE když daná doména má pravidla, tak by se měla dodržovat, prostě proto, že bloger si tu doménu vybral se VŠÍM VŠUDY. Možná, že konkrétně Temnářka a Edith a jiní jsou blogem.cz podporováni a že se mezitím stav změnil k jejich prospěchu. Fajn, o tom já nemluvím. Chci říct, že obecně když jsem na jedné doméně, dodržuju pravidla jedné domény, pakliže z nějakého-jakéhokoliv důvodu plánuji je porušit, pak bych jako bloger měla změnit doménu, protože jinak riskuji zrušení blogu. Podle mě je pro blogera snadnější se přemýstit s veškerým obsahem, než se náhle ocitnout na dně a muset začínat zase od píky.
To je dýlka. Bude vůbec někoho bavit to číst?

22 nel-ly nel-ly | Web | 1. října 2012 v 18:35 | Reagovat

[21]: Popravdě nemám nejmenší tušení, jak je to s PR články a doménou... je fakt, že už dřív o PR psala Lúmenn a články na blog dávala a funguje dál, ale jak to bylo u ní, a jak je to jinak... o tom raději nechci přemýšlet

Souhlasím s tím, že by reklama měla být označená (třeba jen pro ty, kteří to ze zásady číst nechtějí), od toho jsou ostatně perexy.
Na druhou stranu o "reklamách" ale neplacených je polovina blogů - píšeme o filmech, knihách, módě, doporučujeme obchody, kosmetiku (v podstatě všechny články na krásný jsou reklama :D), tak proč si za to nenechat i zpalatit?

Myslím, že blog.cz v tomhle autorům vychází vstříct už jen díky tomu, že tedy existuje jistý druh společnosti (možná hádavé :-D ale společnosti), což mi přijde, že jinde není.

23 Polgara Polgara | Web | 1. října 2012 v 21:46 | Reagovat

Dokonce i spisovatelé se snaží čtenáři prodat, proto se v poslední době na pulty knihkupectví dostávají knížky s jistou tématikou. Všichni moc dobře víme jakou. Taktéž tomu odpovídá i obálka, která je v některých případech křiklavá, přeplácaná a spíš odradí.
K té soutěži...přijde mi, že míchají jablka s hruškami. Copak lze v literatuře porovnávat blog spisovatelky s blogem recenzentky?
Nelze, proto to pro mě bylo o to těžší rozhodování. Přesně jak říkáš, dala jsem hlas nakonec Temnářce. I když nakonec to bylo Abyss vs. Temnářka a mrzelo mě, že jsem nemohla dát hlas oběma. Zasloužily by si to stejnou měrou. :-)
K těm vzhledům. Málokdo si ho umí vyrobit, proto jsou tu ti, kteří to štěstí mají a jediné, co po nás chtějí je odkaz na jejich blog. Což znamená překvapivě reklamu.
A o tom blogování v poslední době je. Ať si říká kdo chce co chce. Bloger, byť píše sám pro sebe, tak se snaží čtenáři prodat a dělá proto maximum

24 Storycollector Storycollector | 1. října 2012 v 22:17 | Reagovat

Negativní. Veškeré recenze jako reklamu neberu. Když je to dobrovolně sepsané, pak je to osobní názor. Za reklamu to považuji v případě, že buď autor článku dostane zaplaceno v měně nebo naturáliích.

25 nel-ly nel-ly | Web | 1. října 2012 v 22:58 | Reagovat

[23]: nakonec sice to můžeme dělat pro sebe, ale každý chce nějaké uznání a ohodnocení za to, co dělá... ať už peníze, komentáře, nebo cokoliv

[24]: jistě, že když dostaneš recenzní výtisk, tak recenzi napsat musíš - a tím pádem tě někdo "nutí" upozornit, tedy forma reklamy
ale když napíšu článek o lakování nehtů a dodám, že Essence jsou výborné laky... je to samovolná reklama
Stejně, jako když píšu recenzi na knihy, které jsem si sama koupila nebo si je pujčila v knihovně. Nezáleží na tom, jestli to vychvaluju.

Když budu něco hodně urážet, myslím, že se na to lidi spíš podívají, přečtou, či vyzkouší, aby se přesvědčili, jestli nejsem umanutá. Když naopak budu vychvalovat, budou chtít vědět, jestli mám pravdu.

26 lina lina | Web | 2. října 2012 v 20:19 | Reagovat

ono je to asi off topic, ale tuhle jsem narazila na slečnu, co si za laye na přání nechává platit...a to rovnou 100...

27 nel-ly nel-ly | Web | 2. října 2012 v 21:41 | Reagovat

[26]: jako laye na blog?
protože za laye na stránky se platí běžně, ovšem to je programování kódů a tak, že jo... a taky je to všechno jejich tvorba a ne jen obrázky postahovaný z DA a podobně :-D
na druhou stranu... někde byl blog (něco ezoterickýho, myslim?), kde byly dobrovolný příspěvky, aby mohla majitelka blog dál provozovat

28 lina lina | 3. října 2012 v 17:06 | Reagovat

[27]: tak jasné, že na blog, zas tak pitomá nejsem ...

29 nel-ly nel-ly | Web | 3. října 2012 v 18:14 | Reagovat

[28]: no já nevim... :-D
ne, tak to neber, ale že hodně těch, co dělalo laye na blog, tak nabízejí i laye na web, tak co já vim, může to být zmatený :-P
no, když jí na to někdo přistoupí... taky bych brala finanční podoporu :D hned by to psaní šlo líp

30 Polly Polly | Web | 5. října 2012 v 13:41 | Reagovat

nechcem patrit do aturoskeho klubu, po pravde ho ani nesledujem...uz od zaciatku som to zavrhla prave kvoli tomu, ze ta ikonka osobitosti moze smerovat k tomu, ze to bude klub ludi nadradenych nad inymi, nakoniec nam budu diktovat svoje pravidla, budu prospecharski a...ach, nechcem byt hnusna, viete samorzejme nechcem odsudzovat ludi, ktorych nepoznam, ale uz som to zazila na istej literarnej stranke, kde sa zrazu z ludi, ktori radi pisali, stali ludia, ktori posudzuju a riesia, kto je dost kvalitny, aby medzi nas smel vstupit. Tak som odisla, vsetko sa odklonilo od prvotnych principov a odvetdy si dama na podobne "kluby" pozor...asi to fakt k zivotou nepotrebujem..hoci chapem potrebu niekam patrit a chapem tie, ze si niekto uziva uz spominane vyhody - preco nie :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
acta est fabula ~ příběh jest skončen

Do not COPY! HP-fanfiction writer. Canon belongs to J.K.R. Design by Nel-ly, picture from DA